Satıcı iadeyi kabul etmek zorunda mı?
Mağazalar yasa gereği sattıkları ürünleri herhangi bir gerekçe göstermeden iade etmekle yükümlü değiller.
İade kabul etmeyen satıcı nereye şikayet edilir?
Hangi tüketici hakem heyetlerine başvurabilirsiniz? Tüketicinin ikametgahının bulunduğu veya tüketici işleminin gerçekleştirildiği yerdeki tüketici hakem heyetine başvuru yapılabilir.
Satıcı iade yok diyebilir mi?
Hayır, yapamazsınız. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağaza ve iş yeri gibi satış noktalarında yapılan peşin satışlarda, satılan malın ayıpsız olması halinde değişim veya iade hakkı bulunmamaktadır.
Hangi durumlarda iade alınmaz?
Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.
Satıcı iade talebine cevap vermezse ne olur?
Alıcı iade talebini oluşturduktan sonra, satıcının iade talebine yanıt vermesi için iki iş günü vardır. Satıcı bu süre içinde iade talebine yanıt vermezse, iade talebi otomatik olarak kabul edilecektir.
Satıcı iadeyi teslim almazsa ne olur?
Mesafeli sözleşme kurallarına göre, iade ettiğiniz ürünü geri almakla yükümlüsünüz. Bu şekilde ürün almamaya devam ederseniz üyeliğiniz geçici olarak askıya alınabilir veya tamamen sonlandırılabilir.
Satıcı iadeyi kabul etmezse ne olur sahibinden?
Satıcı iade edilen ürünü teslim aldıktan sonra 48 saat içinde onaylamazsa sistem tarafından otomatik olarak onaylanmış sayılır ve bankaya bağlı olarak 1-5 iş günü içinde tutar iade edilir. Satıcı gerçek kişi ise ürün bedeli iade edilir, hizmet bedeli iadeye dahil değildir.
Tüketicinin 8 Temel Hakkı Nedir?
Bunlara temel ihtiyaçların karşılanması hakkı, oy hakkı, duyulma hakkı (temsil), tazminat hakkı, eğitim hakkı ve sağlıklı bir çevrede yaşama hakkı dahildir.
Koşulsuz iade hakkı nedir?
Tüketiciler, mesafeli alışverişlerde (örneğin internet, telefon) 14 gün, kapıda ödemeli alışverişlerde 14 gün, taksitli alışverişlerde ise 7 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve ceza ödemeksizin cayma hakkına sahiptir.
Yasal iade süresi kaç gün?
1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.
Mağazadan alınan bir ürün hangi koşullarda iade edilebilir?
Mağazadan satın aldığınız ürünü, koşullar sağlandığı takdirde iade edebilirsiniz. Bazı mağazalar satın aldığınız ürünü 15 (on beş) gün içerisinde koşulsuz iade ederken, bazı mağazalar 7-7 gün içerisinde ürünü iade eder, bazıları ise aynı gün koşulsuz iade eder.
Butikler iade kabul etmek zorunda mı?
Mağazadan satın alınan ürünler için cayma hakkı. 6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’da, mağaza veya işyerinde görülerek satın alınan ürünler için cayma hakkı tanınmamıştır. Bu kanuna göre, mağazalar böyle bir iade almak zorunda değildir.
Satıcı aldığım ürünü iptal edebilir mi?
Evet, satıcılar isterlerse siparişlerini iptal edebilirler.
Ürün iade hakkımız hangi hallerde geçerli?
Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.
Kutusu zarar görmüş ürün iade edilir mi?
İade yaparken ürünü orijinal ambalajıyla birlikte iade etmelisiniz. Orijinal kutusu veya ambalajı hasar görmüş (örneğin kargo etiketi yapıştırılmış veya bantlanmış) ve yeniden satılabilirliğini kaybetmiş ürünlerin iadesi kabul edilmeyecektir.
Sahibinden satıcı iadeyi kabul etmezse ne olur?
Satıcı iade edilen ürünü teslim aldıktan sonra 48 saat içinde onaylamazsa sistem tarafından otomatik olarak onaylanmış sayılır ve bankaya bağlı olarak 1-5 iş günü içinde tutar iade edilir. Satıcı gerçek kişi ise ürün bedeli iade edilir, hizmet bedeli iadeye dahil değildir.
Online satıcı iade almak zorunda mı?
Mesafeli satın alımlarda satıcı, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde tüketicinin ödediği bedeli iade etmekle yükümlüdür. Ayrıca tüketici, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on gün içinde satın aldığı malı iade etmek zorundadır.
Satıcı aldığım ürünü iptal edebilir mi?
Evet, satıcılar isterlerse siparişlerini iptal edebilirler.
Mağazadan alınan bir ürün hangi koşullarda iade edilebilir?
Mağazadan satın aldığınız ürünü, koşullar sağlandığı takdirde iade edebilirsiniz. Bazı mağazalar satın aldığınız ürünü 15 (on beş) gün içerisinde koşulsuz iade ederken, bazı mağazalar 7-7 gün içerisinde ürünü iade eder, bazıları ise aynı gün koşulsuz iade eder.
Tavsiyeli Bağlantılar: Üre Gübresi Atıldıktan Sonra Yağmur Yağmazsa Ne Olur